Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3070311307   La docència compartida: els grups de suport entre docents
2020-2021   Taller a centre. Secundària Obligatòria i batxillerat
  
   21/10/2020 - 21/5/2021 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   INS de Pallejà
   Camí de Can Coll, s/n (Pallejà) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VI
  
  
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Posada en marxa d'estructures organitzatives de docència
compartida, ajustades a les característiques i necessitats de l'equip docent.
  
Objectius   - Descriure la docència compartida (DC) com a mecanisme d’aprenentatge, tant per a l’alumnat com per al mateix professorat.
- Promoure l’aprenentatge entre docents que dissenyen i porten a la pràctica la DC, així com entre docents de diferents centres.
Valorar els avantatges de la docència compartida respecte altres formes d’organització, així com les dificultats o barreres que ens podem trobar en la seva implementació.
- Analitzar els elements que cal tenir en compte per introduir i fer sostenible la docència compartida en un centre educatiu.
- Promoure una actitud favorable cap al desenvolupament d’aquest recurs i despertar interès cap a la seva utilització.
- Elaborar una proposta d'implementació en el propi centre.
- Posar en pràctica la docència compartida en el centre.
- Preveure mecanismes de seguiment i avaluació de la pràctica amb la recollida
d’evidències d’aprenentatge tant per part de l’alumnat com del professorat participant.
- Donar suport al centre educatiu en l’establiment d’una estructura organitzativa que permeti la sostenibilitat de la DC més enllà del període de formació.
  
Continguts   1. Fonaments de la DC i planificació de la seva implementació al centre.
- La docència compartida: eina per a una educació inclusiva i de qualitat.
- Avantatges de la docència compartida per a l’alumnat, el professorat i el centre
educatiu. Aprenentatges que promou.
- Organització i tipologia de funcions del professorat: coordinació i presa de decisions.
- Metodologies més efectives i criteris en el disseny de les activitats que afavoreixen la docència compartida.
- Avaluació i seguiment de l’efectivitat de la DC en una aula.
- Aspectes bàsics per a la seva implementació i sostenibilitat en un centre educatiu.
- Planificació de la implementació de la docència compartida segons les
característiques específiques de cada centre participant.

2. Posada en pràctica de la DC: desenvolupament a l’aula i avaluació de l’experiència.
- Posada en pràctica de la DC dins de cada centre participant.
- Organització del seguiment i suport per al seu desenvolupament a l’aula i al centre, segons les característiques del centre.
  
Observacions   Aquesta activitat s'anul·la com a conseqüència del confinament i s'adequarà a les circumstàncies requerides per portar-la a terme el curs 2020-2021.
  
Formador/a   Xavier Canals Pujantell
  
Avaluació   Determinar els elements de millora en les pràctiques educatives a partir de la posada en pràctica de la docència compartida.
  
Requisits de  certificació   Implicar-se en més del vuitanta per cent de la càrrega lectiva i en la posada en pràctica dels plantejaments tractats en el taller.
  
E-mail   se-baixllobregat6@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   21/10/2020   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   divendres   21/05/2021   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent