3070311307 |
La docència compartida: els grups de suport entre docents |
2020-2021 |
Taller a centre. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
21/10/2020 - 21/5/2021 (20 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
INS de Pallejà |
|
Camí de Can Coll, s/n (Pallejà)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Posada en marxa d'estructures organitzatives de docència
compartida, ajustades a les característiques i necessitats de l'equip docent.
|
| |
Objectius |
- Descriure la docència compartida (DC) com a mecanisme d’aprenentatge, tant per a l’alumnat com per al mateix professorat.
- Promoure l’aprenentatge entre docents que dissenyen i porten a la pràctica la DC, així com entre docents de diferents centres.
Valorar els avantatges de la docència compartida respecte altres formes d’organització, així com les dificultats o barreres que ens podem trobar en la seva implementació.
- Analitzar els elements que cal tenir en compte per introduir i fer sostenible la docència compartida en un centre educatiu.
- Promoure una actitud favorable cap al desenvolupament d’aquest recurs i despertar interès cap a la seva utilització.
- Elaborar una proposta d'implementació en el propi centre.
- Posar en pràctica la docència compartida en el centre.
- Preveure mecanismes de seguiment i avaluació de la pràctica amb la recollida
d’evidències d’aprenentatge tant per part de l’alumnat com del professorat participant.
- Donar suport al centre educatiu en l’establiment d’una estructura organitzativa que permeti la sostenibilitat de la DC més enllà del període de formació.
|
| |
Continguts |
1. Fonaments de la DC i planificació de la seva implementació al centre.
- La docència compartida: eina per a una educació inclusiva i de qualitat.
- Avantatges de la docència compartida per a l’alumnat, el professorat i el centre
educatiu. Aprenentatges que promou.
- Organització i tipologia de funcions del professorat: coordinació i presa de decisions.
- Metodologies més efectives i criteris en el disseny de les activitats que afavoreixen la docència compartida.
- Avaluació i seguiment de l’efectivitat de la DC en una aula.
- Aspectes bàsics per a la seva implementació i sostenibilitat en un centre educatiu.
- Planificació de la implementació de la docència compartida segons les
característiques específiques de cada centre participant.
2. Posada en pràctica de la DC: desenvolupament a l’aula i avaluació de l’experiència.
- Posada en pràctica de la DC dins de cada centre participant.
- Organització del seguiment i suport per al seu desenvolupament a l’aula i al centre, segons les característiques del centre.
|
| |
Observacions |
Aquesta activitat s'anul·la com a conseqüència del confinament i s'adequarà a les circumstàncies requerides per portar-la a terme el curs 2020-2021.
|
| |
Formador/a |
Xavier Canals Pujantell
|
| |
Avaluació |
Determinar els elements de millora en les pràctiques educatives a partir de la posada en pràctica de la docència compartida.
|
| |
Requisits de certificació |
Implicar-se en més del vuitanta per cent de la càrrega lectiva i en la posada en pràctica dels plantejaments tractats en el taller.
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
21/10/2020 |
- |
- |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
divendres |
21/05/2021 |
- |
- |
|
| |